NAPLÓK: A vádlottak padján Legutóbbi olvasó: 2025-03-27 08:38 Összes olvasás: 72385946. | [tulajdonos]: Frissek... | 2025-03-26 16:47 | A másik pont...
a csendnek nincsenek hangjai ahogy a Hold ege sem kék... másik pontot kell keresnünk mert abból amivel próbáltuk a Világot nem tudtuk kibillenteni végtelen butaságából...
A sötétben még...
botladozol csoszogsz kezedet előre nyújtva lépkedsz nehogy orrba vágjon a valóság... hidd el ami a sötétben nincs az napfénynél sem létezik...
Májusi este...
orgonavirágok bűze úzi csak el a bogarakat nem is értem nekünk miért jószagú az est... anyám csontjairól már rég leolvadt az utolsó húsdarab is... este van... orgonabűz... hiába...
A névtelen...
nem akarja hogy megszólítsák ő sem szól senkihez a csend az anyakönyvi kivonata a hallgatás teszi szeretett gyerekké ha neki volna vele sem beszélne nem szeretne Istent játszani...
| |
945. | [tulajdonos]: Az én füveskönyvem 166. | 2025-03-26 15:50 | A tehetségről és a butaságról
Nagyon sok tehetséges embert ismerek. Sokak ebben, mások abban tehetségesek, van, aki szervezni tud és szeret, van, aki alkotásokat hoz létre, van, aki kiváló a szakmájában, van, aki kiváló verseket ír, és vannak, akik nagyon sok mindenben tehetségesek, nem csak egyféle tevékenység „ül” nekik. Ám nagyon sok buta embert ismerek, akiknek sem tehetségük, sem tudásuk, logikájuk, „józan paraszti eszük” nincs. Ezek az emberek azok, akik semmiféle kritikát el nem tudnak fogadni, akik minden számukra negatív dolgot személyes támadásnak tartanak, akik azt gondolják, hogy a Nap is körülöttük forog. Ha a tehetség butasággal társul, az végtelenül szomorú dolog. Ha a tehetség butasággal és rosszindulattal társul, az még szomorúbb. Ha viszont ebből a képletből kikerül a tehetség, és marad a butaság és a rosszindulat, MENEKÜLJ!!! Nincs kellemetlenebb a buta és rosszindulatú embernél. Az ilyen a környezetét megőrjíti, önmagát pedig mindig „előre nyomja”. Mindaddig, míg el nem éri célját, ami egy számára teljesen alkalmatlan feladat, vagy poszt, vagy pozíció. Illetve nem a feladat a poszt vagy a pozíció alkalmatlan, hanem ő, a betöltésükre. Ezek az emberek a „valakiknek a valakije”, akik kiszorítják az értelmesen gondolkodó ÉS tehetséges embereket a munkahelyekről, a posztokról, a pozíciókból. Ha Darwinra gondolnánk, azt kellene mondanunk, az evolúció fordítottan működik, a buta és gonosz emberek özönlik el a Földet, és a kiválasztódás is fordított, alkalmatlanok végeznek rosszul fontos munkákat, tevékenységeket. (Pl. most néztem meg a frissen Munkácsy díjjal kitüntetett „valakinek a valakije” képeit, nem akarom bántani, de… tömény giccs amit „alkot”.) Ha valaki nem tehetséges, és nem is buta, akkor el tudja utasítani a neki felajánlott magas székeket is, és önmagát a helyén tudja kezelni. Az ilyen ember általában boldog, és megelégedett, és a környezete is elismeri, akkor is, ha nem olyan tehetséges, hogy kiemelkedne közülük. (Kell egyáltalán kiemelkednie bárkinek is mások közül? Lehet a kiemelkedés tudatos? Szabad a kiemelkedéssel plusz jogokat biztosítani valakinek, vagy önmagunk fölé emelve irányítóvá, vezetővé választani?) A Világ mindig is meglepően sok buta ember butaságával volt tele (ajánlott olvasmány Ráth-Végh István: Az emberi butaság című, vagy bármelyik más könyve). Gondoljunk csak bele, hol tarthatnánk már eredményekben, kultúrában, tudományban, ha nem az irigység, a butaság, a gonoszság, a kapzsiság, a rosszakarat irányítana sok embert, akik ebben a szférában mozognak!? Ha csak akkora jóakarat lenne bennük mint egy mustármagban, akkor tudnák, hogy a tehetséges embereket SEGÍTENI kell a kibontakozásban, mert az ilyenek munkájának, művészetének, életének MINDENKI SZÁMÁRA VAN VALAMI HASZNA! Buta, buta, buta… normális… buta, buta, buta, buta… normális… buta, buta, buta, buta, buta, buta… tehetséges… buta, buta, buta, buta, buta, buta, buta, buta, buta… normális… buta, buta, buta, buta… normális… stb. stb. A „szellem napvilágát adó lámpásból” kifogyott az olaj, mert „buták voltak a szűzek”. Hogy nem a butaság, hanem a tehetség győzedelmeskedjen, néha van rá esélyünk. Azok a pillanatok áldottak, hála értük Istennek!
| |
944. | [tulajdonos]: Az én füveskönyvem 165. | 2025-03-25 11:02 | Arról, hogy égni is kell
Nem vagyok benne biztos, hogy „égni kell”, de hogy adott esetekben hősnek, áldozatnak és önfeláldozónak lenni kell, az biztos. Nagy Imrét manapság „kidobták” a nemzeti Pantheonból, merthogy az 50-es évek elején behajtási miniszter volt, ő söpörtette le a padlásokat a parasztoktól, a szegényektől. Hogy a túlkapásokban mennyi szerepe volt, az tisztázatlan, de biztosan tudnia kellett arról is, hogy vannak olyanok. (Mint ahogy sok német tiszt nem tudott a koncentrációs táborokban elkövetett gaztettekről, nem vagyok benne biztos, hogy Nagy Imre tudott olyan dolgokról, amikor az utolsót vitték el a szegényektől. Neki egy feladata volt, biztosítani abban az időben a városi lakosság élelmiszerellátását, amit csak ilyen megoldással tartottak megoldhatónak.) De… Amikor 1956-ban a magyar nép felkelt, Nagy Imre odaállt az igazság oldalára. Nem, nem azért, mert „tyúkszaros életét féltette”! Nem! Meggyőződésből, még akkor is, ha nem új rendszert akart, hanem elsőként a jelenlegit megreformálni szerette volna. Akkor amikor komolyra fordult az ügye, szó nélkül vállalta a mártíromságot, és tudta, hogy soha többé nem fogja látni a családját, a gyerekét, a feleségét, nem fog kellemesen olvasgatni egy kellemes ebéd után a karosszékben, nem fog memoárt írni, és nem fog soha többé tudni arról, hogy volt-e értelme annak, amit csinált, amiért harcolt, küzdött. És az életét emelt fővel odaadta a pribékeknek, akik dróttal összekötözött kezekkel-lábakkal arccal a föld felé fordítva ásták el, mint egy „dögöt”, egy felakasztott kutyát. Égett? Igen, hiszen feláldozta életét is a magyar ügyért, a magyar emberekért. A háládatlan utókor letaszította még emlékét is, merthogy kommunista volt. Megtért kommunista, aki időben, amikor azt kérte a helyzet, tudta, hogy a nemzete mellé kell állnia. Nem lengetett fehér zászlót, nem adta meg magát a szovjet-orosz tankoknak, és ugyanúgy cserben hagyta a Nyugat őt is és az országunkat is, ahogy mi most cserben hagyjuk Ukrajnát. Ne adja az Isten, hogy hasonló helyzetbe kerüljünk, de a most nagyszájúak könyörögnének segítségért, és hibáztatnák azokat, akik nem akarnak adni. Most is rossz helyen állunk, mint már annyiszor! Az agresszort pártoljuk, neki gazsulálunk, és a megtámadottat hibáztatjuk, mert a mi érdekeink elleni a segítése!!! Egyszerűen féltjük a pénzünket. Azt mondjuk 26 ország jön szembe az autópályán, csak mi megyünk a forgalomban jó irányban. Ez egy tudathasadt elképzelés. Mind a 26 ország miniszterelnöke, képviselői hülyék lennének? Nem akarunk „égni”, de fogunk. Nem tudatosan, tudatlanságból. És akkor csikorognak majd a fogak, és sírnak majd az anyák, a szülők, a testvérek, és a téveszméket hirdető politikusaink akkor már régen nem lesznek velünk ebben a kis hazában, mert pénzüket, életüket fogják menteni önző módon, nem úgy, ahogy azt Nagy Imre tette.
| |
943. | [tulajdonos]: Frissek... | 2025-03-24 10:05 | A mai délelőtt...
hajnalban még új lehetőség volt, tíz körül már láttam, elrontottam... tíztől délig gondolkodtam, hogy hol, mivel... délután van... holnapra várok...
Az alvó...
egyenletesen szuszog tehát él bár innen épp messze jár az időben visszafelé csak addig láthatunk míg el nem érjük az egyre nagyobb központi buborékot... hogy lehet központja annak aminek nincs se eleje se vége csak jelene...
De a víz...
három napja esik kopognak az esőcseppek a tetőn hangjuk mint a rab ajtóverése... arra sem figyel már senki...
Csupa vad töredék...
szőrös a hátam fel kell öltöznöm mert megfagyok... csattognak a fogaim amikor a félig nyers húst szaggatom velük... asszonyomat térdre kényszerítem...
Ne...
már bújnak elő a medvehagyma levelei... nem tudsz kimenni az erdőbe sorompót állítottak napelemes kamerával az út elején... káromkodnál de csak a fák hallanák azokat meg tiszteled... | |
942. | [tulajdonos]: Az én füveskönyvem 164. | 2025-03-24 09:12 | Arról, hogy a gonoszokkal semmit nem lehet kezdeni
Aki gonosz, az a leggonoszabb… mondaná a költő, ha mondaná. És igaza lenne. Ám a mai kor gonosz emberei a gonoszságukat jóságba csomagolva élnek. Mindig és minden élethelyzetben azt kiabálják: „Én jóóóóóóóó vagyok!” Ha lenne olyan, aki arcába mondaná, hogy „nem, te nem vagy jó, hanem gonosz vagy”, akkor azt azonnal kikiáltaná gonosznak az, aki valójában a leggonoszabb! „Sárkány ellen sárkányfű”- legyintene a politikus erre, mert ő nem is lehet más hatalmi pozícióban, csakis gonosz. Mert ha jó lenne, akkor azonnal meg bukna. Jó csak ellenzékből lehet egy politikus. A gonosz ember nem ismer másokkal szemben kegyelmet, elismerést, szánalmat, tiszteletet, mert tévesen azt hiszi, hogy ő sem kap ilyeneket. Pedig csak meg kellene tanulnia a jelekből olvasást, és fel kellene ismernie, hogy vele szemben ki vagy kik gonoszok. A gonosz ember csak önmagát szereti. Sosem szerette sem a feleségét, sem a gyermekeit, mindenben csak a maga hasznát keresi és reméli. Nem tud önzetlenül adni sem egy jó szót, sem egy tárgyat ajándékba. Mindent úgy „számol”, neki mennyibe került, és vajon visszajön-e ez neki valamikor? Ha nem lát erre reményt, nem ad senkinek semmit. Megtartja magának. Ahogy a gonoszságon sem szeret osztozni. A gonosz ember általában magányos, és ezt a korszellemmel magyarázza. Pedig a korszellem milyensége (ahogy a társadalom is) csak tőlünk, emberektől, egyénektől függ. A gonoszokkal háromféleképpen lehet viselkedni/cselekedni: Saját eszközeivel gonoszkodni vele, de ekkor mi sem leszünk tőle különbek. Nem venni róla tudomást, magarán kiközösíteni. Keresztényi módon kérni Isten áldását rá, így őrizve meg saját jellemünket, és így vádolni Isten előtt.
| | Olvasói hozzászólások nélkül940. | [tulajdonos]: Frissek... | 2025-03-20 12:21 | A kép, amibe zuhansz...
ecetfa alatt rozsdás kereszt, a korpuszt méhtelepre vitték önmagad látod a helyén de csak míg rá nem ébredsz húsból vagy a felvásárlónak értéktelen...
Temetés...
a vállalkozó megnyit egy csapot, a papot már elvitte egy fekete mercedesz... mint egy agyaggalambot, belőtte egy gép a hamvakat egy fröccsenő vízsugárba... anya letörölt arcáról egy könnycseppet apa pedig a homlokára hulló nedves hamut...
Kiragadás...
Noé bárkája mint egy dögkút, büdös és undorító... senkit se mentett meg a haláltól, elpusztult a 144.000 kiválasztott is... most írhatunk egy újabb mítoszt... persze, csak ha van hozzá kedvünk...
Romokban...
benyúlni Jézus szobrának repedéseibe... megtalálni ott apám kívánságlistáját... rádöbbenni, hogy nem szerepelek rajta... | |
939. | [tulajdonos]: Az én füveskönyvem... 163. | 2025-03-20 10:20 | A szuverén emberről
Beszélhetünk még szuverén emberről? Mondhatjuk, hogy bárki is „rendelkezik kritikai szemléletmóddal és azt érvényesíteni is tudja társas kapcsolataiban? Van kutatói attitűdje, egyéni adottságait érvényesíteni tudja, egyenrangúként képes együttműködni bárki más szuverén emberrel, értékrendjeit képes szándékoltan megválasztani és újraválasztani, identitásait képes megválasztani és újraválasztani, döntéseiért magától értetődően vállalja a felelősséget, erőteljes személyes ethosszal rendelkezik, erőteljes hajtóerővel rendelkezik személyes ethosza beteljesítéséhez?” Ha a társadalom tagjait megvizsgáljuk, bizony a nagyon nagy többségre nem jellemzőek ezek a tulajdonságok, így azt sem mondhatjuk el, hogy a társadalom tagja szuverének lennének. Ha másfelől közelítünk a kérdéshez, kijelenthetjük, hogy nem is lehet manapság az ember teljesen szuverén, hiszen olyannyira determinálják a körülményei, munkája, környezete, akár családja, rokonsága is életét, hogy önálló életre szinte alkalmatlanok lettünk. Nehéz ezt bevallani, de meglátásom szerint sajnos így van. A világot egészséges esetben globálisan látnánk. Úgy, egészen, mint otthonunkat, és a Földgolyón élőket mind társainknak, testvéreinknek. Túlzás ez a kijelentés? Egyáltalán nem, bárhogy is nézem. Az életről, a teremtésről még a legképzetlenebb és legtanulatlanabb embernek is van elképzelése, és az akár teremtésmítosz, akár véletlen-mítosz, mindkét esetben rádöbben (már ha veszi a fáradságot, hogy végig gondolja a kérdést), hogy így is, úgy is kellett egy ELSŐ, EGY ŐS, EGY KÖZÖS SZÜLŐ, aki aztán továbbadta az életet és a szaporodással szétszórta önmagát a földkerekségen. (Logikusan tehát mindannyian vérfertőző viszonyból származunk.) De nem így látjuk a világot, nem globálisan, mert az ember mindig csak azt a kis égdarabot látja/ismeri, ami épp a feje fölött van. Ha önmagunkat mások testvéreként, közös család gyermekeiként fogadnánk el, sokkal nagyobb esélyünk lenne a NORMÁLIS életre. Így viszont az egyén szuverenitása azért sem lehet tökéletes, mert a másik ember mindenképp és mindenáron URALKODNI akar rajta, mindenkin! Egyszerű dolog: Szuverenitásunk hitében bemegyünk vásárolni egy boltba, de arról, hogy amit veszünk, nem tudunk szinte semmit. Nem tudjuk, mi van benne, mit tartalmaz, az egészséges-e, nem okoz-e valamilyen függőséget, valamilyen betegséget, és végső soron kiszolgáltatjuk magunkat a termelőnek, az előállítónak (nem a kereskedőnek). Életünk minden apró részén tapasztalhatjuk, hogy a szuverenitás csak álom, a mai világban a kontraszelekció működik igazán, az evolúciós folyamatok (ha ebben hiszünk) ellentettjükre változtak, tehát a minőségi fejlődés is hatalmas minőségi romlásba „ment át”. Volt-e valaha szuverén az ember? Talán Éva anyánk, és Ádám apánk, mielőtt hozzányúltak a tiltott gyümölcshöz. Azóta csak álmodjuk az életet, a szabad, szép, testvéri, nyugodt, békés és kiteljesedett életet.
| |
938. | [tulajdonos]: Frissek... | 2025-03-19 12:56 | Megismerés...
a lábadat mosó folyóvízről ismerd fel a forrást... ha nem megy, próbálj meg járni benne, vagy úszni mint a halak... ám fordulj mindig szembe a sodorral, és lásd: nem hiába...
Ugyanisten...
Istennek nincs hangja, berekedt, ezért madarakkal üzen... ha mi már nem leszünk, ők még akkor is csivitelni fogják az "aggyonistent"... ha Isten el is felejt bennünket, a madarak fáradhatatlanul hozzák csőrükben a zöld ágakat...
Három soros...
szememmel irányítom a létet néha súgok Istennek embernek ne keress eltűntem egy bokor mögött
De...
éjszaka recsegnek a bútorok a könyvek egymást olvasva sírnak gyötrelmes álomtól feszül minden izom a vállamban de engem bezzeg senki sem sirat... | |
937. | [tulajdonos]: Az én füveskönyvem 162. | 2025-03-19 10:35 | A mézről és a légzési gyakorlatokról
„… azt hiszem, helyesen cselek-szik, aki hajnalban, felkelés után a nyitott ablak-hoz áll, s néhányszor mélyen lélekzik az orrán át, tüdejét teleszívja az üde, reggeli levegővel, kimossa és kiszellőzteti tüdejét a dohányfüst, a szobalevegőtisztátalan páráitól.” – ez a mondta, gondolat esszenciája annak, amit Márai képvisel: zárt védőburokban él, vagyona, egzisztenciája, már a születése is „determinálta” arra az életmódra, amit aztán élvezettel és nagy örömmel élt. Ám maga a burok megakadályozta abban, hogy az élet „meztelen valóságát” valaha is megtapasztalja. Bármilyen gond, baj vagy vész is érte, egy más társadalmi osztály (most is vannak ilyenek) szülötte és tagja volt, ami megvédte a mindennapi gondoktól, és ami lehetővé tette számára, hogy igazi gondolkodó életet élhessen, amivel aztán más társadalmi osztályokat is szolgálhatott, a szó nemes értelmében. Persze csak azért, mert helyzetét nem léha és értéktelen életmódra használta, hanem bemutatta azt, hogyan kellene élnie az értelmiséginek, a tehetősnek, végső soron a POLGÁRNAK. Ma alig van hazánkban igazán polgárnak nevezhető ember, férfi vagy nő. A középosztály elsorvasztásával, az ál-egyenlőség hirdetésével az „előző rendszer” szocializmusa alapozta meg annak a végzetes veszélynek a „munkáját”, ami azt eredményezte, hogy sem jómódú és tanult-művelt középosztályunk nincs, sem igazi polgáraink is alig vannak. A hirtelen meggazdagodottak nem olvasnak Márait, így nem is sejtik azt, hogy „nemzeti feladatot” is kaptak a pénzükkel együtt, ám, ha erről mit sem tudnak, nem is kell azt a feladatot komolyan venni. Mi lett volna ez a feladat? A POLGÁROSODÁS! A nemzet középosztálybeli tagjainak „nevelése”, tanítása, felkészítése arra, hogy az eddig felhalmozott nemzeti, szellemi tulajdonokat kezelje, művelje, gazdagítsa, gyarapítsa, és megismertesse a nemzet minden tagjával! Mert a közös érték az, ami igazán „összehozná” a nemzettagokat, és egy vész esetén így válhatna önrendelkezésre, önvédelemre és túlélésre alkalmas néppé, nemzetté a lakosok összessége. Egyébként, e nélkül bármikor újabb „Mohács” érhet bennünket. Ami Márainál erény, ugyanazt tartom hibának is: történetesen azt, hogy a polgári életmódja „burkából” nem látta azt, hogy a neki ételt felszolgáló „cselédnek” is van saját élete. Hogy a kocsis a konflisban EMBER, hogy a kofa a piacon ember, hogy a gyári munkás is ember, és nem eltaposni való élősködő, végtelenül szaporodó „poloska”, hanem érző emberi lény! Olyan, mint maga Márai is, csak annyi különbséggel, hogy neki egészen más élet jutott, hogy a polgároknak, az uraknak, a jólétben élőknek, a nemzet kisebbségének ők termelik meg a javak nagy részét, ám ebből, a közö9s életből, a közös javakból nem részesednek MEGFELELŐ módon. Nem mondom, hogy egyenlően kellene részesedniük, mert ez csak egy kommunista álom! Ám a megfelelően részesedést maguknak a polgároknak kellett volna szorgalmazniuk, így elkerülhető lett volna sok nehézség, maga a szocialista eszmék kialakulása is. Mert ez az eszme pusztította ki a polgárság eszméjét, és olyannyira jó munkát végzett, hogy a „népművelés” és a tanulási lehetőségek kiterjesztése ellenére is az egyenlőség eszméjének hirdetésével szétverte a polgárságot, s annak az elmúlt évtizedekben való (vissza)alakulását. Az a polgárság (a két háború közötti) gyakorlatilag meg is „érdemelte” azt, ami vele történt, mert abban az időben nem ismerte fel a nemzetre leselkedő veszélyeket, így például nem ismerte fel időben a fasizmus veszélyeit, és annak ellensúlyozására feléledő kommunizmus veszélyeit. Minden ideológia próbája az élet! Mindkét ideológia megbukott, ám ennek az volt az ára, hogy a magyar polgárság eltűnt (tagjai sorából százezreket „gázosítottak” el, vagy menekült idegen országba). Tipikus példa ezen gondolatmenetem bizonyítására Hamvas Béla, aki igazi polgárként élt, majd a kommunista ideológia „nemzetidegennek” tartotta, így Hamvas élete se nem polgári, se nem munkás, se nem paraszti volt, hanem MIND EGYÜTT ÉS EGYSZERRE. Élete, művei az „aranykort” idéző szellemi javai a mai magyar társadalomnak, ám ezeket a javakat úgy hozta létre, hogy egzisztenciája megszűnt, munkája alig volt, így a polgári életmódnak csak a tipikus jegyeit tarthatta meg magának, azokat is csak „minimálmódban”, így tudott élvezni egy szál cigarettát, egy barackot a fájáról, vagy a sétát a hátizsákjával a hátán a Szentendrei zöldségespiacra. És persze a méhészetét, a MÉZET, ami számára egy letűnt kor édességét, zamatát, egészségét, normalitását és értékeit jelentette!! Márai burokban élt, és (sajnos? nem feltétlenül, mert ő a polgárságról adott „helyzetjelentést” műveivel) más társadalmi osztályokat csak szőrmentén említett. Mintha nem is léteztek volna. Érdekes, hogy aki sokat olvas, előbb-utóbb rájön arra, hogy íróink szinte mind egy-egy szűk réteg, osztály „nevében” írtak, olyanok nevében, akik nem is olvasták őket sok esetben. Épp ezért is emelkedtek ki önnön osztályukból, és életük, műveik azután már egy „burokban” élő ember-író művei lettek. Burokban írtak, de mégis, sok esetben igazak, ám a nagy többségükben HAZUGOK, MERT AZ EMBER NINCS BENNÜK. Az IDŐ szolgáltat igazságot, így tűnnek el alkotók, írók, költők a nemzet emlékezetéből, mert műveikről kiderült, hogy „burokban” élők írták, és a céljukat lart pour lart-nak tartja az utókor. Amikor egy kiskanál mézet szopogatunk, jusson eszünkbe Márai, de jusson eszünkbe Hamvas is. És jusson eszünkbe az az ember, a MÉHÉSZ, aki méheivel ezt az esszenciát nekünk előállította! Ha nem jut az eszünkbe közben sem a méhész, sem a méhek, akkor soha sem leszünk/lehetünk polgárok/polgárokká!
| |
Hozzászólást csakis azonosított felhasználók írhatnak. Kérjük, hogy jelentkezzen be az azonosításhoz!
|
|